Visele – la limita imposibilului

VISUL. Aceasta este o temă destul de delicată de care am fost mereu interesată și curioasă. Unii cred că visele nu sunt decât „fantasme”          ( ceva care nu are corespondent în realitate). Atunci de ce visele, uneori, ni se par atât de reale? De curând, am avut un vis care mi s-a părut atât de real încât atunci când m-am trezit mi-a trebuit o vreme să mă dezmeticesc. O explicatie perfectă nu o să gasesc nici eu și nici altcineva pentru ce se întampla atunci când dormim. Cum se formeaza visul. Sau de ce uităm visul imediat ce ne trezim ( după aproximativ 5-10 minute).

Eu am strâns câteva posibile explicatii și curiozităti (de care nici eu nu știam) pentru a prezenta, pe scurt, niște chestiuni generale despre vise.

Din punct de vedere fiziologic, visele se nasc în cortex. Când visele apar, respiratia devine alertă, inima bate mai tare și ochii se miscă sub pleoape. Deși nu a fost încă identificat rolul precis al viselor, se pare că acest proces ne afectează personalitatea, memoria, sentimentele, modul de a gândi și cam tot ceea ce are de a face cu natura umană.

Spre exemplu, atunci când visezi că alergi (nu neaparat) și cazi în gol, în realitate tu tresari. Aceasta se întamplă deoarece acel sentiment din vis trebuie să se resimtă într-ul fel sau altul. Pe aceeasi idee sunt și visele care îti fac inima să bată mai tare sau respiratia să fie mai alertă.

Visul este una din cele mai misterioase experiente din viata noastră. De cele mai multe ori, emotia cea mai întâlnită într-un vis este anxietatea. Se întâmplă să avem mai multe emotii negative, decat cele pozitive. Dar nu e neapărat.

Un lucru care încă a ramas un mister este de ce uităm visele. La 5 minute după ce te-ai trezit, ai uitat deja jumătate din visul tau. In 10 minute, 90% din el ti-a disparut din minte. Chestia asta uneori este chiar foarte enervantă! Desigur că, se mai zice că atunci când te trezesti și privesti pe geam, uiti pe loc visul pe care l-ai avut. E o chestie interesantă, care multora li s-a întamplat. Dar și fără să mă uit pe geam, dimineata eu nu îmi aduc aminte ( de cele mai multe ori ) ce vis am avut. Doar frânturi. Lucrurile mai importante.

O chestie interesantă este urmatoarea.  Intr-un studiu recent, s-a constatat că studentii care au fost treziti înainte să viseze (și totuși au avut 8 ore de odihna) au prezentat probleme de concentrare, halucinatii, nervozitate și semne de psihoză dupa numai 3 zile. Asa că de preferat ar fi sa nu fim întrerupti în timp ce dormim.

De asemenea, visăm doar ce cunoastem. Deși uneori avem impresia că visăm persoane străine,  în realitate nu este asa. Acele persoane le-am văzut cel putin odată în viată noastra. Vedem zilnic sute de oameni, iar creierul nostru îi poate folosi ca personaje în visele noastre. De exemplu, visăm pe cineva care ne urmăreste, sau știu și eu, vrea ceva de la noi. In momentul când ne  trezim avem impresia că acea persoana este necunoscută, dar, cel mai probabil e ca să o fi întalnit cu mult timp  în urmă, și să ne fi rămas în subconstient, astfel că noi nu ne amintim de ea. Totuși, visele chiar au o semnificatie. Chiar dacă ai impresia că visezi un anumit subiect, de fapt e posibil ca visul nici să nu se refere la acel subiect. Adică visele „ne vorbesc” într-un limbaj simbolic foarte profund. Subconstientul tau încearcă să compare visul tău cu ceva din viata ta reala. 

In timpul somnului esti paralizat. Creierul emană un hormon care paralizează practic tot corpul. Asta pentru a ne impiedica să”trăim” cu adevarat visele, în sensul că să nu ne apucăm de alergat prin casă atunci când visăm că alergăm. Somnambulilor li se intamplă ca organismul lor să nu fie paralizat, tocmai de aceea ei actionează  în timpul visului. Apropo: stiati că în momentul în care sforăim nu visăm?!

3 păreri la “Visele – la limita imposibilului

  1. Lasa Alexx ca il citesti tu altadata [:))]. Daa. Ca tot ai pomenit de visele obraznicee [:))] Si mie mi-era somn cand am scris, asa ca nu am apucat sa cuprind toateee tipurile de vise :)). Eventual fac o continuare :P. Cred si eu ca sunt sanatoasee =))) . Mersii [:))] de comm[;)]

Lasă un răspuns

